Thursday, December 30, 2010

Eindejaarsopruiming


Het is druk (what's new ? ;-) Gisteren de laatste container voor dit jaar geladen. Ik heb een nieuw boekhoudpakket hoera ! dat ben ik aan het inrichten voor het nieuwe jaar zodat we tenminste zonder erg veel moeite -hoop ik- kunnen bijhouden wat er van al onze creditcards wordt afgeschreven want wat een gedoe is dat elke keer. Het ene bedrijf schrijft direct af op het moment dat je besteld, dat sommige onderdelen nog maanden in backorder staan houden ze geen rekening mee. Het andere bedrijf schrijft af per zending dat is wel zo netjes maar o zo onoverzichtelijk als je daar 6 orders hebt lopen en dat verdeeld over een leuk aantal creditcards die dan weer afschrijven van verschillende bankrekeningen. Af en toe ben ik het spoor een beetje bijster ervan. Een groot deel van onze klanten heb ik al in het nieuwe pakket gezet, het grootboekschema is klaar dus ik ben lekker bezig ermee.
En als het allemaal lukt kan ik met dat nieuwe pakket zelfs op het moment dat ik een order invoer met 1 druk op de knop een faktuur uit laten komen maar zover ben ik nog niet ;-) en dat zal wel niet zonder een paar lelijke woorden gaan denk ik tegen die tijd.

De stapel papier op mijn werkplek begint aardig te slinken, nu die ellendige bakjes nog met de sticker "opruimen" want die zitten nog akelig vol maar gaat ook goed komen.
Dat helpt wel zo'n puppy in huis die om 5.30 uur 's morgens zit te gillen voor de slaapkamerdeur, ik zet hem dan buiten (Hans doet dat om 3 uur snachts ha ha) en dan ga ik lekker koffie zetten en aan het werk dus zo doe je heel wat op een dag ;-)

Een ruime week geleden ging het alarm van de septic van de campground af, het is een 1000 gallon tank en die zat heel erg vol, dus verschillende septic"suckers" gebeld maar dan zaten we weer niet in de regio, de ander moest maar zien of de chauffeurs kwamen opdagen op die dag dus kon geen afspraak inplannen en er was er zelfs een die niet reed als het regende (??) en we hebben de komende dagen zowaar wat kans op regen, zul je altijd zien dan. Gelukkig na een week zoeken vonden we er gisteren een die direct terugbelde en dezelfde dag nog kwam, ik kon die man van die tankwagen wel zoenen zo blij was ik dat hij direct kon komen.
De septic van het huis hebben we als eerste laten legen want de camping woont alleen Don nog dus als de septic van de camping niet helemaal leeg zou gaan is dat niet zo'n probleem. De tankwagen heeft maar een beperkte capaciteit en 2 tanks legen was net iets te veel.
En terwijl ik daar met de chauffeur stond te kletsen over de enge beestjes die in de septic wonen en hoe het kwam dat er zoveel water in de septic stond terwijl er meer "sludge" in zou moeten zitten verdwenen letterlijk de resten van campinggasten uit het verleden al slubberend en bobbelend via de grote slang in de tank van de vrachtwagen...... Tina die dagelijks 2 x in bad ging om zich te ontharen, "Lovable Larry" die met zijn 3 tanden alle serveersters in Buffalo een huwelijk in het vooruitzicht had gesteld en dus zeer geliefd was totdat hij met de noorderzon vertrok, de 2 "gays" die een tijdje in de Woodstock airstream hebben gewoond en waarvan een toch niet zeker wist of hij nu liever een vriend of vriendin had (ruzie hebben ze gehad !), de timmerlieden die zodra ze hun check hadden een trucklading bier kochten, het voor de 2e keer getrouwde jonge stel die elkaar de tent uitvochten hier, Donald waarmee ik de waterwell in het weiland heb gedrilled, het oude mannetje dat (onder onze etenstijd ongevraagd op onze veranda kwam zitten en) vol trots vertelde dat hij zijn RV al ik-weet-niet-hoeveel jaar had en nog nooit ! het toilet erin had gebruikt voor een grote boodschap, dat deed hij altijd op een camping enz enz We hebben al met al heel wat gasten gehad en velen kan ik me niet eens meer herinneren.
Ze zijn nu allemaal verdwenen in de Sewerplant van Groesbeck, bye bye allemaal en we zijn bijna klaar voor een heel nieuw jaar !

Of we nog bloggen dit jaar is twijfelachtig, UPS heeft net weer een vracht dozen gebracht dus daar gaan we zo mee aan de slag weer. Dus voor iedereen alvast:
HAPPY NEW YEAR !!





14 comments:

Elke said...

Bianca en Hans, nog een prettig jaareinde, daar in het lekkere warme weertje. En een heel gelukkig en succesvol 2011!

(grappig hoe je omschrijft hoe de 'resten' van je gasten verdwijnen. ROFL!)

MissFluffy said...

Ook van ons een Happy New Year toegewenst !
Dat 2011 jullie gunstig gezind mogen zijn .

Groetjes Nancy en Rusty

Bibi said...

Dat geeft een opgeruimd gevoel, zo'n lege septic, hier hebben we ook zon bedrijfje die langskomt om met een grote slang al die drek op te komen zuigen, het bedrijfje heet Honey Wagon, lachen niet?
Alvast een fantastisch 2011!

Natasja Valentijn said...

Wat een verschillende, opmerkelijke en bijzondere gasten hebben jullie het afgelopen jaar gehad! Leuk geschreven hoor! Ik wens jullie voor 2011:

Heel veel gezelligheid, succes in jullie werk, mooie momenten met Marley en de rest van jullie dierenrijk, heel veel leuke gasten, een goede gezondheid, veel geluk en weinig zorgen en verder alles wat je je maar wensen kan!

Happy New Year, Bianca!!!

Petra said...

Welk beter plan kan je je bedenken dan met een lege septic 2011 te beginnen, hahaha. Dat moet goed komen in het nieuwe jaar ;-)

www.vandijkjes.punt.nl said...

Wij hebben een ahlf jaar geleden onze tank moeten legen. Tenminste dat dachten we maar hij bllek maar net half vol te zitten. Wij hebebn geloof ik een 2500 gallon tank. En huis en motel zitten op dezelfde tank.

Ik heb een opaar maanden geleden een nieuw boekhoud programma gekocht en geinstalleerd. En inderdaad voor je er een beetje bekend mee bent en aan gewent bent...pfff Maar sofa rso good.

Jullie ook een gezond en super 2011 wat voor ons en jullie toch weer effe spannend wordt.

gr petra

Anonymous said...

2u2, mooie verhalen Bianca ook in 2011.xT

Anonymous said...

2u2, mooie verhalen Bianca ook in 2011.xT

Petra said...

We zien hier soms van die septic tankwagens rijden en Rick en ik hebben ons al regelmatig afgevraagd, hoe je erop komt zo'n baan te nemen. Prachtige beschrijving heb je gegeven! Ik lachte, tot Rick's en Saskia's verwondering, hardop. Een heel fijne jaarwisseling en een gezond, gelukkig nieuwjaar voor jou, Hans en de beestenboel!

Sisely.nl said...

Jullie ook Happy New Year.En suc6, met wat er op jullie pad komt in 2011.

Van sisely.nl

Annemiek said...

Een heel gelukkig 2011 gewenst!

Monique said...

Een super 2011 voor jullie en de hele beestenboel!

Ha, fijn om te horen dat onze laatste rommel ook weg opgeruimd is bij jullie :-)

Astrid said...

Bij deze nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Dat het nieuwe systeem maar goed werkt en dat het lekker druk blijft met verzenden en camping.
Alle goeds vanuit een zeer ernstig koud Canada....(we hadden het zuiderlijker moeten zoeken geloof ik LOL)

Kristel Holsbeek said...

Ik wens jullie een prachtig 2011!!!