Monday, June 11, 2012

Insects....kill

We hebben afgelopen winter dus geen winter gehad en dat is goed te merken, heeeeel erg goed te merken. We hebben insecten die we in 5 jaar hier nog nooit gezien hebben en natuurlijk steken of bijten ze of vreten al je plantjes op. Ik heb al eens geschreven geloof ik dat ze hier zeggen dat God op de 7e dag van alle restjes de insecten van Texas heeft gemaakt en ik geloof zeker dat het zo is net als vele anderen hier ;-) Afgelopen week zag ik een kruising tussen een wandelende tak en een sprinkhaan, en we hebben nu kruisingen tussen sprinkhanen en crickets, dan krijg je een soort sprinkhaan met een zwaardvormige staart. Ze hebben mijn sinaasappelboompje bijna voor de helft opgevreten + nog wat andere struiken in de tuin die mooi in het blad zaten. Als je ze wilt vergiftigen moet je met zulke enorme hoeveelheden aankomen in supergeconcentreerde versie dat waarschijnlijk ook al het andere wat je wel in leven wilt houden spontaan het loodje gaat leggen. Dus er komt een greenhousje in de tuin hier, ik verheug me er nu al op ! kan ik mooi mijn boompje binnen zetten en sinaasappels kweken ;-) Jason had vorige week pijn, heel behoorlijk pijn. we dachten dat hij weer last van zijn rug had want zijn staart die altijd als een antenne omhoog staan hield hij stijf naar beneden. Hij was wel als een malloot het bos uitgerend richting huis maar dat doet hij wel vaker als hij een dolle bui heeft. Een dag later zagen we dat er een warme verdikking in zijn staart zat en met wat pijnstillers was het na een paar dagen over. Hij is sindsdien als de dood voor..... paardensteekvliegen want die zijn niet zo kieskeurig. Het zijn zo ongeveer vliegende injectienaalden en de steken behoorlijk pijnlijk, gelukkig hebben ze ons nog niet te pakken gehad. Onze paarden raken van die monsters in paniek, als je in de buurt staat van ze en je hoort zo'n vlieg aankomen (en die hoor je erg goed die monsters) kun je beter maken dat je wegkomt want ze trappen om zich heen en laten zich zelfs af en toe op de grond vallen om al rollend van die vlieg af te komen. Die steekvliegen heb dan ook nog een voorkeur voor met name Comanches uuhhhh onder aan de buik. Als ze gestoken hebben zie je echt bloeddruppels hangen bij een paard en ze brengen ook nog eens vieze ziektes mee. ze lusten ook mensenbloed trouwens Sprinkhanen hebben we dit jaar in enorme aantallen, in alle kleuren bijna, met spikkels/vlekjes/effen en streepjes en van 5 mm tot GROOT, sommige zijn zelfs bijna gifgroen doorzichtig, ongelooflijk hoeveel het er zijn, in 1 dag/nacht hebben ze een grote struik kaal. Ik mag dan ook graag nu 's morgens even snel grasmaaien (het is wreed ik weet het ;-), dan zijn ze nog een beetje sloom en alle beetjes/stukjes helpen zullen we maar zeggen. Dit jaar ook helaas voor de hummingbirdjes geen feeder meer buiten, we hebben 2 x een bijen invasie erop gehad en zo'n 60 meter van het huis af richting bos zit hoog in een gespleten boom een groot bijennest. Ik nodig ze liever niet uit hier bij huis die ellendige beestjes. Vorige week ben ik zelf ook nog door "iets" gestoken of een allergische reactie op een of ander insect, ik zat onder de bultjes (26 stuks en jeuken ook nog) we waren nog van plan om dat weekend te gaan zwemmen bij Ford Boggy maar ik zag eruit of ik de mazelen had of erger dus dat hebben we maar niet gedaan. Ze zijn nog niet allemaal weg zelfs dus met 38 graden in de schaduw heb ik gewoon de lange spijkerbroek nog aan, kan best zijn dat de korte broek dit jaar gewoon in de kast blijft liggen. Voor de rest valt het wel mee, weinig slangen dit jaar behalve vorige week een zwarte onderaan het trapje naar het huis, ik kon nog net over hem heenstappen en hij verdween heel snel onder het huis (daar komen wij nooit dus dat is OK) en alleen een dood ratelslangetje op de oprit naar de weg gevonden, die was al erg krokant geworden in het zonnetje, van ons mag het fiks gaan vriezen over een half jaartje (voor ons is dat maximaal -7 Celsius dan ;-)

5 comments:

Anonymous said...

duidelijke minpuntjes voor mij; die temp en die creepy insects; maar krokant gebakken schijnen ze heeeeeeeeeeerlijk te zijn als ik culi's hier moet geloven haha, ik neem dan wel een broodje kroket met Doesburgse mosterd bij de kachel terwijl de regen op de dakpannen tikt..xt

Sisely.nl said...

Moet er niet aan denken om die te eten, ben als de doods voor insecten.Op letten geblazen dus.Sterkte ermee.

Petra said...

Wij hebben ons deel aan insekten hier, maar brrr, die beesten op jouw blog gelukkig niet!

Kristel Holsbeek said...

Wow allemaal beestjes...
Maar jij hebt er wel veel hé...
Hopelijk vriest het idd eens goed binnen zes maanden...
Als je je huisje hebt, fotootje hé...

Cardboard Fan said...

brr al die rare insekten, ik vind die 'gewone' bij ons al niet erg gezellig.