Saturday, October 01, 2011

HHHHMMMMMMM



Ja ja, kijk maar heel goed want wat is dat op de foto ??? BROOD MET EEN KORST !!!

Want was ik vanmiddag weer in de supermarkt (voor het noodzakelijk kwaad dat boodschappen doen heet) op het dorp hier want ik had totaal geen zin om naar Walmart te gaan want dat kost je al snel 1.5 uur heen en terug in de auto en wat zie ik daar.......
BROOD MET EEN KORST !! ik maakte bijna een luchtsprong in de winkel, want dat heb ik hier nog niet eerder gezien. Ik had al wel van de bakker in de winkel gehoord (heel heel lang lang geleden) dat hij wat aan het experimenteren zou gaan met broodrecepten en ik had de hoop alweer opgegeven. Net als met die BBQ-ers van hier verderop die elke zaterdag zouden gaan koken, jambalaya en de rest, daarom ook dat er nooit een foto van gekomen is op dit blog want ze waren er dus "gewoon" niet. Hopeloos wordt je van dat soort lui soms.

Maar, dat bruine brood dus, er zitten Kalamata olijven in en het smaakt naar echt hollands ouderwets bruin brood (ik weet niet meer hoe het heet maar je kon het in een bruine papieren zak bij de supermarkt kopen en werd elke (zater)dag vers gebakken) Zo smaakt het maar eigenlijk als je het zo lang niet gegeten hebt is het nog vele malen beter, en het witte brood is een soort van Ciabatta, ook met een KORST. ik kon ze niet heel laten tot thuis dus vandaar die aan- of beter afgevreten stukjes ;-)
Straks eten we pizza (zelf opgeleukte diepvriespizza want dat verkopen ze hier ook in de "restaurants" alleen is die dan 3 x zo duur en nog niet lekker want smaakt naar het blikje waar tomatenspul in gezeten heeft brrrr ), aardappelsalade en eindelijk lekker BROOD, na bijna 5 jaar zachte korsten eet ik het maar een beetje voorzichtig, zit ik straks met bloedend tandvlees anders ;-) ;-) ;-)

6 comments:

Petra said...

Ziet er erg lekker uit! We hebben hier een Turkse bakker en als ik daar brood koop kan ik er ook nooit vanaf blijven.

Kristel Holsbeek said...

Dat ziet er idd lekker uit maar hoe ziet het er anders dan uit?

En heb je al eventueel gedacht aan zelf bakken?

Sisely.nl said...

Geniet er maar van, ziet er lekker uit... mmm jammie jam.

Annemiek said...

Hmmm ziet er goed uit.
Ik dacht ook al aan zelf bakken, ik doe het af en toe wel eens. Ik heb een broodmachine die ik veel te weinig gebruik.

Anonymous said...

Hoi Kristel en Annemiek, brood hier ziet eruit als fabrieksbrood van het ergste soort en zo smaakt het ook, het is klef en week en zoetig en blijft wekenlang "goed", maakt niet uit of het wit of bruin is het heeft dezelfde zoetige smaak. Als het indrukt veert het niet terug. Zelf bakken heb ik geprobeerd maar het blijft een mislukking, het bloem zit nl al cornsyrup oid in dus krijg je weer die vieze zoetige smaak eraan.
Groetjes
Bianca

petra timmer said...

Ziet er inderdaad best goed uit.Hier hebben we dat soort brood gelukkig ook.

Kippen zijn aan jullie niet echt besteed geloof ik he..

gr peet