Sunday, July 05, 2009

Independence Day

































Gisterenochtend zijn we eerst naar de jaarlijkse parade in Centerville geweest (onderste 2 foto's), voornamelijk paarden (hoe kan het ook anders hier, maar wel mijn favoriete onderdeel ;-), oude tractoren, rijtuigen, oldtimers en trucks (Hans zijn favoriete onderdeel) en alle brandweerwagens uit de hele omgeving. Ook de verschillende kerken waren vertegenwoordigd op trailers achter pickuptrucks. Wat ik nu zo leuk vind hier is dat de " net-geen-baby's-meer" meerijden bij paps of mams voor op het zadel, zodra kids kunnen lopen rijden ze zelf paard (al dan niet meegenomen aan een touw). Geen wonder dat ze hier allemaal kunnen paardrijden alsof ze vastgegroeid zitten in het zadel.

Gisterenavond zijn we naar de amateur rodeo geweest in Teague een plaatsje hier vlakbij. De rodeo begon om 8 uur 's avonds - vlak voor het donker werd- de tribunes waren betonnen banken waar de hele dag de zon op had staan schroeien, onnodig te zeggen dat iedereen daar peentjes zat te zweten want er stond geen zuchtje wind en het moet zeker nog zo'n 38 graden geweest zijn. HOT dus. Na het volkslied (prachtig om die cowboys te zien staan met de hoed in de ene hand en de andere hand op het hart) begon dan de rodeo, niet alleen bokkende paarden maar ook lassowerpen om kalven en koeien te vangen, enz. Alleen het mensen kijken daar is al een belevenis op zich, geweldig leuk !
Alle kinderen uit het publiek mochten op een gegeven moment de arena in waar 2 kalfjes werden losgelaten, beiden kalfjes met een lint in de staart en de kinderen die de linten te pakken hadden waren uiteraard de winnaars. Het schijnt dat ze daar ook nog een versie van hebben met een ingezeept varken tijdens rodeo's. Jammer dat het erg lastig was om foto's te maken want op de " avondstand" is het paard al lang en breed de arena uit voor die foto een keer klaar is met processen. Een foto maken van dichtbij als een cowboy op een bokkend paard zit met een grote FLITS leek me ook niet heel verstandig ;-)

Vandaag en de komende dagen zouden we volgens het weerbericht afkoeling hebben, jawel naar de 80F ongeveer (brrr ;-)en thunderstorms en regen. Guess what ? het is nog steeds 100 (heat index 108 = ruim 42 graden Celsius)) en volop zon grrrrr
Dat wordt over een paar uur weer de tuin sproeien want alles hangt alweer slap buiten. Maar we houden moed, er zitten wolken in de verte dus het zou nog kunnen.

8 comments:

Bibi said...

Ik vind rodeos ook leuk! Jammer van de nachtstand wat betreft fotos maken maar ik kan me er wel een voorstelling van maken.
Wat een temperaturen zeg!

www.vandijkjes.punt.nl said...

Bij jullie weer een hele andere feest viering dan hier..

Wij doen erg ons best om die regen rotzooi naar jullie te krijgen want wij hebebn er zoooo schoon genoeg van..Je hebt geen idee. Ik kan geen wolk meer zien.
Met 256 x de gemiddelde regen in Juni vinden wij het welletjes.

Gr petra

Annemiek said...

Heel leuk zo'n parade. In ieder deel van het land weer wat anders, zoveel cowboys zou je hiet niet zien.

sisely said...

Hopen voor jullie dat er wat regen komt. Ik kan er wel een voorstelling van maken(wat niet lukte om een foto te kunnen maken).Zelf durf ik niet op een paard, maar durf er wel langs te staan.

Martin said...

Leuke foto's! Gek, ik moet inmiddels toch al aardig aan die grote pick up trucks gewend zijn, maar als ik die truck op de foto ziet, dat gaat mijn hart nog steeds sneller kloppen!!!

Ik vind ze zo mooi!!! LOL!

Anonymous said...

Ik vind Rodeos dieren mishandeling.

Els

Petra said...

Heerlijk Texaans hebben jullie het gevierd! Leuk, die kinderen op paarden.

MissFluffy said...

Na een goeie week tropische warmte zijn we weer eens in Belgisch nat weer beland .Dan toch ook liever de hitte hoor.
Al zal onze gazon graag die overvloed aan regen slikken ,hopelijk bijft het hier niet hangen en schuift het jullie kant wat op !Onze gazon schreeuwde al om regen dus ik kan me best wel voorstellen hoe jullie gazon ervoor staat.

Groetjes Nancy